RESPECTAM turistii
ZERO taxe ascunse!

Prezentare generala

Ca idee generala, franciza reprezinta un sistem de comercializare bazat pe o colaborare continua intre persoane fizice sau juridice, independendente din punct de vedere financiar, prin care o persoana, denumita Francizor, acorda unei alte persoane, denumita Beneficiar sau Francizat, dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu.

Contractul de franciza este un contract sinalagmatic, cu titlu oneros, ce implica colaborare stransa intre parti, independente din punct de vedere financiar. Acest document reprezinta temelia unui parteneriat solid intre cele doua parti beneficiare: francizorul si francizatul (beneficiarul).


Calitatea de francizor: Pentru ca un agent economic sa devina francizor, trebuie sa indeplineasca, conform legislatiei trei conditii de baza:
• Sa aiba o marca inregistrata la OSIM.
• Afacerea francizabila sa fie derulare
• Sa aiba experienta necesara in a pune la dispozitia viitorului francizat un set de cunostiinte elementare in demararea afacerii (know-how)

Calitatea de francizat: Conform articolului 7 din Legea 79/1998 francizorul selectioneaza beneficiarul care face dovada competentelor solicitate, respectiv: calitati manageriale si capacitate financiara pentru exploatarea afacerii. Cu alte cuvinte, orice persoana fizica sau juridica poate derula afaceri in franciza atata timp cat indeplineste conditiile solicitate de francizor:
• sa dezvolte reteaua de franciza si sa mentina identitatea sa comuna, precum si reputatia acesteia;
• sa furnizeze francizorului orice informatie de natura a facilita cunoasterea si analiza performantelor si a situatiei reale financiare, pentru a asigura o gestiune eficienta in legatura cu franciza;
• sa nu divulge la terte persoane Know-how-ul furnizat de catre francizor, atat pe toata durata contractului de franciza, cat si ulterior.

Prima operatie pentru incheierea unui contract de franciza o reprezinta faza pre-contractuala, care permite fiecarei parti sa-si confirme decizia de a colabora. Temporal semnifica perioada intre primul contact si semnarea propriu-zisa a contractului de franciza. Au loc schimb de informatii si dicutii preliminare, in care ambele parti incearca sa stabileasca termenii si conditiile unei viitoare cooperari. Conform legislatiei, francizorul trebuie sa puna la dispozitia beneficiarului informatii, cum ar fi:
• Experienta dobandita si transferabila
• Conditii financiare ale contractului (taxa de intrare in retea, redevente anuale, alte contributii financiare)
• Lista cu actualii francizati si date de contact ale acestora. Beneficiarul poate astfel sa afle de la sursa cat de viabila va fi viitoarea cooperare.

In cazul in care cele doua parti cad de acord echitabil, faza precontractuala se incheie cu semnarea unui contract de rezervare. Acesta reprezinta un document prin care francizatul se angajeaza sa nu divulge nici o informatie care ar putea dauna imaginii sau bunei derulari a relatiilor dintre parti. In acelasi timp, francizorul are obligatia de a nu cauta alt partener in aceeasi zona, fara acordul actualului partener. Cea mai importanta parte a contractului de rezervare o reprezinta clauza de confidentialitate si non-concurenta, prin care ambele parti se obliga, indiferent de rezultatele negocierilor, sa nu foloseasca informatii intr-un mod care ar dezavantaja cealalta parte. Dupa acordul de vointa din partea celor doua parti, urmeaza intalnirea la masa tratativelor. Negocierea contractului in vederea semnarii are in vedere o serie de termene si conditii asupra carora cele doua parti trebuie sa cada de acord. Important de mentionat, negocierea contractului reprezinta o parte esentiala cu efecte pe toata durata derularii contractului. Reprezentantii trebuie sa fie insotiti de o echipa de  specialisti capabili sa rezolve orice problema aparuta:
• Un jurist, bun cunoscator al legislatiei si procedurilor legale in vigoare
• Un expert contabil, pentru a evalua forta financiara si capacitatea partenerului de a-si respecta obligatiile contractuale
• Un consultant in domeniul francizei, experimentat si familiarizat cu termenii din contract.

De ce Franciza Paralela 45?

Paralela 45 este cel mai mare si cel mai vechi Tour - Operator din Romania.
Infiintata in baza decretului Lege nr 50 / 1990, cu nr 354 / 04.04.1990, Paralela 45 a implinit, de curand 31 de ani de existenta pe piata romaneasca.
In urma unor studii de marketing, a rezultat ca Brandul Paralela 45 este cel mai cunoscut de pe piata romaneasca a agentiilor de turism, fapt intarit si de votul cititorilor Reader's Digest care au numit Paralela 45 - Trusted Brand in domeniul turismului  incepand cu  anul 2009, 7 ani la rand.

Paralela 45 este cel mai bun tour operator din Romania pentru programele de tip circuit care in ultimul timp au cunoscut o puternica dezvoltare si implicit o crestere a volumului de vanzari. Programe bune, la preturi, cateodata, sub ...asteptari, in conditiile in care niciodata nu s-a facut rabat la calitate, sunt argumente simple, dar extrem de convingatoare.

Avem ghizi buni, verificati, rodati, orientati catre turist, nu numai catre traditionalul "trip". Avem cea mai buna echipa de productie - programe, coordonata,  de catre Ondina Dobriban, director programe, echipa a carei acuratete a facut si face ca programele noastre sa atraga peste 100.000 de turisti anual.

Echipa de vanzari si distributie, este "rodata" in piata, si stie sa asigure tuturor partenerilor si francizelor noastre suportul necesar. Nu in ultimul rand, Paralela 45 a creat si dezvoltat un sistem de distributie - vanzare on-line, catre agentii, in limba romana. Acest sistem permite vanzarea on-line, rapida si eficienta cu profit imediat la fiecare rezervare, cheltuieli de rezervare zero, fidelizare cu acordare de supracomisioane.

Promovarea agentiei francizate se face prin material publicitar Paralela 45 (informari email la scara nationala), brosuri. Echipa de distributie organizeaza prezentari ale programelor in fiecare an, in Bucuresti si in tara. Atat pentru parteneri cat si pentru francizati organizam infotripuri cu destinatiile cerute pe piata. Va punem la dispozitie diferite sisteme de revanzari on-line, fara alte garantii financiare decat contractul de franciza. Evident, dorim la randul nostru, seriozitate si loialitate din partea partenerilor si francizatilor nostri.

Conditii Tehnice

Pentru a obtine franciza Paralela 45, trebuie, in primul rand, sa va precizati intentia, insotita de C.V-ul actionarului societatii. Trebuie sa obtineti un spatiu (proprietate sau inchiriere). Este extrem de important cine va lucra in aceasta agentie.

Viitorul francizat trebuie sa indeplineasca conditiile de licentiere a agentiei de turism, daca aceasta nu a fost obtinuta pana la data solicitarii francizei. Va vom sprijini la angajarea, selectarea si instruirea personalului. Agentia trebuie sa aiba minim 25 mp util, spatiu de lucru, si sa fie pozitionata intr-o zona centrala.

Alte informatii, in special legate de contractul de franciza, le veti primi dupa ce veti transmite cererea Dumneavoastra la: [email protected]

 

Partenerii nostri