Paralela 45 Events.

Un Business despre Turismul de Business

Turismul de business va aduce anul acesta 40% din veniturile totale ale agentiei Paralela 45, iar lucrurile nu par sa se opreasca aici. Cum a devenit un serviciu de nisa o adevarata sursa de profit.

Au trecut vremurile in care turismul de business era considerat o nisa atacata doar de cele mai indraznete companii din domeniu. Turismul de afaceri este, in acest moment, componenta cea mai consistenta a turismului romanesc, o reala sursa devenit   ce   poate   genera   chiar   si jumatate din veniturile companiilor de profil. “Exista o pondere solida a acestui segment, ce reprezinta atat o modalitate de a obtine profit, cat si de a emite o imagine pozitiva asupra  Romaniei”,  spune  Elena  Anghel, Director coordonator Paralela45. Ea este constienta ca un om de afaceri este diferit de cel care face turism de placere, are alte exigente, alt orizont de asteptare si o alta atitudine. În acceptiunea ei, persoanele care practica turismul de businesstrebuie sa fie convinse ca agentia sa gandit la toate, “incepand cu hotelul si terminand cu masina pentru transfer”.

În esenta turismul de afaceri se defineste ca o forma de turism cu scopuri comerciale, guvernamentale sau educationale, avand partea de agrement (leisure) ca motivatie secundara. Turismul de afaceri presupune, in general, deplasarea intr-o alta localitate, la o distanta mai mare de 50 km de localitatea de origine a turistului,  deplasare  determinatastrict de o afacere, de un eveniment sau de un scop educational. Potrivit esti marilor  din  piata,  turismul  debusiness  inregistreaza  o  evolutie con stanta, an de an avand o crestere medie  de  20%.  Cel  putin  in  Bucuresti, numarul de hoteluri a crescut anual, insa capacitatea de cazare pentru business (minimum 3 stele) este inca insufici enta, nedepasind 4.000 de locuri.

Elena Anghel  este  de  parere  ca  tara noastra nu a reusit din pacate sa revina la succesul anilor in care turismul de placere reprezenta o parte importanta in oferta turistica nationala, motiv pentru care Romania se zbate in continuare sa recastige portofoliul de imagine pe care il avea in trecut ca si destinatie de vacanta. Sa nu uitam de esecul lamentabil al ultimei tentative a autoritatilor de revigorare a brandului de tara soldat cu un scandal de proportii la nivel international.

Pe langa sustinerea insuficienta din partea autoritatilor pentru stimularea si promovarea turismului de afaceri, Romania aduna si alte minusuri pe acest segment. Vorbim despre distributia inegala la nivel national a facilitatilor de conferinte si expozitii sau a lipsei de investitii in infrastructura dedicata. Totusi, in opinia Elenei Anghel, Romania a parcurs un drum impresionant in ultimii 15 ani sub aspectul palmaresului de reuniuni, indreptandu-se incet, dar sigur, spre locul pe care il merita pe harta mondiala a turismului de reuniuni, de afaceri si motivational. Mai mult, tara noastra a devenit treptat o destinatie acceptata si apreciata, din ce in ce mai competitiva in lupta cu alte destinatii clasice pentru evenimente.

Oportunitati fructificate

În  cazul  agentiei  Paralela  45%, serviciile de pe segmentul corporate au adus anul acesta pana la 40% din cifra de afaceri a companiei din primul semestru. Un procent important, care a crescut de la an la an odata cu maturizarea pietei si in acelasi timp a companiei. Paralela 45 se numara printre pionerii turismului de afaceri de la noi, dezvoltand un astfel de serviciu inca de la inceputul anilor ‘90, intr-un moment in care foarte putine  companii  erau  active  in aceasta directie. “A fost dificil sa incepem o astfel de activitate, dar tocmai datorita acestui inceput ne putem  considera  la  ora  actuala unul  din  principalii  jucatori  pe aceasta piata”, subliniaza reprezentanta Paralela 45.

Ea spune ca agentia isi va concentra in continuare strategia pe turismul de afaceri unde in continuare vor fi dezvoltate servicii noi, specifice crizei economice: planuri de economisire, monitorizarea stricta  a  politicilor  de  travel  ale companiilor cliente, destinatii cu buget redus si multe altele.

Compania a pus la punct de anul acesta noi sisteme si proceduri, un nou site  si  un  control  imbunatatit  al calitatii. Printre obiectivele strategice majore ale companiei in 2010 se numara investitia in tehnologie si in oameni. În acest sens, a fost alocat    un    buget    de    aproape 100.000  de  euro,  pana la  finele anului, o investitie ale carei rezultate se vor vedea cu siguranta anul viitor cand compania estimeaza o crestere cu 5% a ponderei serviciilor de turism corporate in structura cifrei de afaceri. “Suntem pregatiti sa livram exact ce isi doresc clientii nostri, pentru a ne mari cota de piata. Schimbarea inseamna evolutie, iar noi intelegem corect acest  concept”,  defineste Elena Anghel misiunea companiei pe care o reprezinta.

Definind impactul crizei financiare asupra acestui segment Elena Anghel spune ca era normal ca si sectorul calatoriilor de afaceri sa treacaprin anumite transformari, la fel ca toate ramurile industriale. Potrivit acesteia, chiar daca  in  majoritatea  companiilor bugetele   pentru   traininguri si team buildinguri au fost reduse, numarul calatoriilor de afaceri si al cazarilor in hoteluri nu a suferit o scadere atat de drastica. Pentru a reduce costurile, companiile nu s-au  rezumat  doar  la  a  taia  de  pe lista activitatile de care se pot lipsi, deoarece  nu  ar  fi  de  ajuns.  Cele mai multe au cautat eficientizarea cheltuielilor din toate punctele de vedere, prin monitorizarea si administrarea mai atenta a acestora.

Un om de afaceri este diferit de cel care face turism de placere, el are alte exigente, alt orizont de asteptare si o alta atitudine. Pe el nu trebuie sa il streseza nimic, incepand cu hotelul si terminand cu masina pentru transfer, trebuie sa fie convins ca agentia s-a gandit la toate.

Elena Anghel
Director Coordonator Paralela 45

Nici Paralela  45 nu a facut exceptie de la astfel de masuri. Ca raspuns la perioada grea pe care o traversam, compania a facut trecerea de la un furnizor de servicii la un partener pentru clientii corporate, carora nu doar le livreaza servicii turistice, ci  ii  si  consiliaza in  stabilirea bugetelor alocate pentru acestea. În  acest  fel, ii ajuta sa-si controleze mai bine costurile si sa-si identifice cat mai exact nevoile, oferindu-le servicii personalizate. Printre clientii com  paniei se numara, pe langa turisti individuali, si un numar important  de  corporatii. Sunt vizate  in  principal companiile din domeniul farmaceutic, auto, financiar-bancar, dar si FMCG.

Compania Paralela 45 Turism este  detinuta  de  antreprenorul Alin Burcea si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 42,4 milioane lei, in scadere cu 39% fata de 2008. În ciuda faptului caprofitul firmei s-a diminuat anul trecut cu circa 10%, pana la 1,8 milioane  de  lei,  compania  ramane printre putinii jucatori din sector care se pot lauda cu un rezultat  pozitiv.  Alin  Burcea  declara recent ca agentia pe care o conduce  a  dublat  numarul  turistilor romani in Antalya, de la 3.500 la circa 7.000, si a inregistrat  o  crestere  de  50%  pentru statiunile din Bulgaria, pe fondul reducerii tarifelor.

Totodata, activitatea agentiilor pe segmentul turismului intern nu a scazut in acest an datorita unor oferte de genul  “inscrieri  timpurii”  sau “platesti cinci nopti si stai sapte”. În fapt, majoritatea agen tiilor de turism  au  supravietuit  in  anul care  a  trecut  datorita  ofertelor speciale facute de hotelurile din tara si strainatate. Per ansamblu, turismul a fost afectat in acest an de reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor, de cresterea TVA de la 19% la 24% si de lipsa totala a promovarii interne.

SURSA: Revista BIZ – Nr 202 / 15 septembrie 2010

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

  • (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.