Albania, Alin Burcea, Am fost acolo, Idei de vacanta.

Turneul Marco Polo P45 : Albania !

Ca in fiecare an, echipa de “descoperit destinatii” a plecat in pelegrinari europene!
Prima destinatie a fost..Albania! Am tot auzit despre “miracolul”  albanez, de vreo 2 ani, si am zis ca trebuie sa vedem care este realitatea. Perceptia majoritara despre albanezi, in general cei care traiesc in strainatate, este aceea ca sunt ” gangsterii europei”. Analizand obiectiv, datorita situatiei financiare precare, dupa 1990 jumatate din populatia Albaniei a plecat in strainatate, la munca. Evident, au plecat multi oameni muncitori, dar si ” rebuturi”. Despre Albania stiam, in general ca este o tara saraca, si ca are hoteluri la mare, in Durres, si ca,  atat. Mai stiam ca albanezii sunt un popor vechi, combinatie iliri-romani, asa dupa cum noi suntem daco- romani.
A,si mai credeam ca sunt probleme religioase, nu in Albania, dar in zona fostei Iugoslavii.
Realitatea, asa dupa cum am perceput- o noi, a fost totalmente diferita.
Partenerii nostrii din Albania, proprietarul firmei, Giasim, si aromanul- albanez Olti ,ne- au asteptat la lacul Ohrid, in Macedonia, practic, de partea cealalta a granitei.
Olti ( Ferjolt), este jumatate aroman(sunt multi in Albania), si a facut liceul in Romania, precum si facultatea si vorbeste perfect limba romana.
Au fost, pentru noi, unele din cele mai bune gazde pe care le- am avut vreodata!
Ma refer la amabilitate, la grija pentru musafiri, in general!
[nggallery id=12]

Am vizitat mai multe statiuni la malul marii, dintre care cea mai cunoscuta, Durres, are 40 de hoteluri pe malul marii. Hotelurile sunt corecte, de   2 ,3 si 4 stele, cu tarife in general, mici.
Plajele au nisip fin. Preturile in restaurante sunt foarte bune, adica mananci lejer cu 10 euro in majoritatea restaurantelor normale.
Oamenii sunt toti amabili, si in general aproape toata lumea vorbeste limba italiana. Tinerii vorbesc si limba engleza.
Statiunea Sarande este in sud, am mers destul de mult pana acolo. Drumurile sunt bune, dar fiind o tara muntoasa, este greu de strabatut.
Se construieste in toata tara. Practic, numai in Tirana, capitala tarii, am vazut case mai vechi, in rest, nu am prea vazut case sau imobile mai vechi de 15 ani. Asta inseamna ca albanezii au castigat bani in strainatate si i- au investit acasa.
Tirana arata foarte bine, e curat, iar seara cladirile principale sunt foarte bine iluminate. Bulevardul central este placat cu..dale, nu este asfaltat! Am fost impresionat!
Albanezii sunt musulmani,70%, dar au cateva secte foarte..lejere. Nu imi venea sa cred, mananca porc! Restul de 30% sunt ortodocsi, si ceva catolici, si NU au absolut nici o disputa religioasa, intre ei. Pentru ei, toti albanezii sunt frati! Am fost foarte placut impresionat!
Daca se pleaca din Bucuresti la ora 6, la ora 21 puteti ajunge la Tirana. E de preferat sa va opriti la Skopije , sau chiar pe malul lacului Ohrid, care este un lac superb!
Sunt multe zone, multe monumente de vizitat!
Cred ca Albania este extrem, extrem de interesanta de vizitat! V- o recomand cu caldura!

[nggallery id=13]

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

• (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.