Am fost acolo, Corina Enache, Grecia, Idei de vacanta.

Santorini, un colt de romantism aruncat in Marea Egee

Cand spui Santorini  spui ”vechea Atlantida“.
Cand spui Santorini spui , ”insula vulcanica“ renumita pentru forta telurica ascunsa care acum zace in mare si care…  “nu doarme“.
Cand spui Santorini spui insula celor ”400 de biserici“ alb-albastre.
Cand spui Santorini spui “cel mai frumos apus din lume“.

Oricum pentru noi care am vizitat aceasta insula aflata in sudul Marii Egee, Santorini,  este “un colt de romantism aruncat in Egee“.
Cele mai cunoscute orase din insula, in care avem si cazari pe timpul verii sunt : Fira, Oia, Imerovigli, Kamari, Monolithos, Perissa, Perivolos, Akrotiri. Insula este spectaculoasa pentru modul in care s-a dezvoltat din punct de vedere urban. Nu credeam ca exista asa ceva pana nu am vazut. Vorba romanului “sa scoti bani din piatra seaca“…. este ceva!
Ceea ce ne-a impresionat in mod special a fost Oia – “satul  cu magazine de lux“ cu peisaje spectaculoase, cladiri albe cocotate pe stanca, cu biserici albe si cupolele vopsite in albastru. Ici colo apare cate o pata de culoare fucsia data de bouganvilia, planta caracteristica zonelor mediteranene. Scari albe sapate in stanca pe care nu stii unde nimeresti cand cobori pentru ca se bifurca in diverse directii.

Oricum cine iubeste sportul trebuie sa stea in Oia pentru ca il practica la greu. Piscinele rasar pe te miri unde, hotelurile au camerele sapate in piatra. Am vizitat cateva absolut superbe, dotate in interior cu toate facilitatile lumii moderne, cu design futurist, speciale pentru o luna de miere. Tot in Oia in zona pietonala am gasit multe magazine de firma, magazine de suveniruri superbe, terase, magazine cu haine de in si de lana in culori pastelate. Tot in Oia am vizitat biserica dedicata  Sfintei Maria, o biserica foarte frumoasa prin odoarele pe care le detine  si bineninteles am asistat la superbul “apus de soare“. Oia, Fira si Imerovigli sunt legate printr-o strada pietonala plina de magazine diverse terase, cafene, gelaterii, restaurante. Paradisul femeilor 🙂 Ne-am pierdut, ne-am gasit, ne-am intalnit cu magarii – animalele cele mai intalnite in Santorini . Una peste alta ne-a placut si ne-am fi intors dar a trebuit sa ne continuam drumul spre alta zona – Kamari …
Kamari este exact ce ii place turistului roman. Plaja cu blue flag dar cu nisip negru. Atentie va trebuie papucei pentru ca fiind negru absoarbe caldura si nu prea poti sa mergi cu picioarele goale pe el.  Intrarea in apa este lina dar cu pietris mic la mal, se intra fara probleme. Apa este superba… Terase si restaurante pe malul marii si o superba promenada  unde te poti plimba in voie seara, zeci de magazine, supermerketuri.
Se pot face 3 croaziere – una la Paleo Kameni si la Nea Kameni si o alta in jurul insulei cand se poate vedea si apusul de soare, o croaziera in Creta. Se pot vizita in zona Akrotiri cele 2 plaje White Beach si Red Beach.
Ideea este ca merita in Santorini sa inchiriezi o masina si sa vizitezi  toata insula pentru ca ai ce descoperi.

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

• (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.