Idei de vacanta.

Mauritius … sau incursiune in Paradis

M-am intors de cateva zile din Mauritius si inca imi este destul de greu sa gasesc cuvintele potrivite pentru a descrie aceasta experienta. De un lucru sunt insa sigura: stiu acum cum ar trebui sa arate Raiul, care sunt imaginile, sentimentele si senzatiile pe care le poate avea cineva ajungand intr-un loc atat de frumos…

Plantatii de trestie de zahar cat vezi cu ochii, soare puternic, ape turcoaz, plaje cu palmieri si nisip alb-galbui, vegetatie luxurianta, explozie de culori in hainele localnicilor, o senzatie generala de liniste si pace, oameni zambitori si amabili, un rom incredibil de bun, hoteluri elegante…acestea sunt doar cateva din elementele definitorii ale acestei insule.

Si acum cateva cuvinte despre istoria insulei, despre localnici, despre obiceiuri, informatii impartasite cu mare bucurie si entuziasm de soferul care ne-a insotit in toate cele 4 zile:

Mauritius este situata in sud-vestul Oceanului Indian, la aprox. 2.000 km de coasta Africana si face parte din Arhipelagul Mascarenelor, alaturi de insulele Reunion si Rodrigues. Avand o suprafata totala de 1.860 km2 (putin mai mare decat judetul Ilfov + Bucuresti) insula detine 330 km de plaja protejata de recifuri de corali. Aceste recifuri sunt situate la 2-3 km de coasta, protejand astfel apele de rechini si fiind o bariera naturala impotriva valurilor.

Capitala (cea mai bogata din Africa) se afla la Port-Louis, un oras modern si aglomerat, ce se mandreste cu un port maritim si o promenada identice cu vestitul “The Waterfront” din Cape Town. Invatamantul primar si liceal sunt gratuite, statul asigurand elevilor transport gratuit, uniforme si manuale. Incepand cu clasa a V-a, fiecare elev primeste o tableta la inceputul anului scolar pentru aplicatii. Universitatea se plateste, insa statul acorda credite fara dobanzi, rambursarea facandu-se in momentul angajarii. Cu un mare entuziasm, soferul ne-a spus ca serviciile medicale sunt excelente si de asemenea, gratuite. Am aflat totusi ulterior ca informatia nu era chiar adevarata, in principal fiindca localnicii nu prea se imbolnavesc. Pentru turisti, exista insa cateva clinici private unde lucreaza doctori care s-au specializat in Marea Britanie.

Engleza si franceza sunt limbi oficiale, obligatorii la scoala, insa in viata de zi cu zi se foloseste creola. Moneda este Rupia Mauritiana, paritate aprox 1 EUR 40 MRS, 1 USD 32 MRS.

Cunoscuta de navigatorii arabi inca din secolul 10, Mauritius a fost oficial descoperita de portughezi in 1505. In secolul 17 olandezii au ocupat insula si au denumit-o dupa Maurice van Nassau. Olandezii sunt considerati de catre localnici principalii vinovati pentru disparitia pasarii Dodo (cea mai mare pasare de pe Terra ce nu putea sa zboare), existand doua variante ale legendei: fie olandezii au mancat toate pasarile Dodo de pe insula, fie, la sosirea lor pasarea era déjà pe cale de disparitie si cele cateva exemplare existente au fost mancate. Pasarea Dodo este acum simbolul insulei si poate fi gasita doar pe suveniruri. La inceputul secolului 18 insula a fost ocupata de francezi, urmand sa fie apoi cucerita de britanici in 1810. Insula si-a castigat independenta in 1968.

In Mauritius este acum (luna iunie) iarna. Ce inseamna iarna acolo? Pe scurt: temperaturi zilnice de 28-30 grade, 23 grade in apa marii si putina racoare seara (18-20 grade). Pentru noi, perfect! Teoretic mai si ploua, insa noi am fost extrem de norocosi si ne-am bucurat de soare in fiecare zi.

Vara (lunile decembrie – februarie) este mai cald, temperaturile maxime ajungand pana la 35 grade ziua si 28-30 grade noaptea. Sezonul ciclonilor este in lunile august-septembrie, insa insula este afectata destul de rar de acestia.

Programul nostru a cuprins vizita a trei hoteluri si excursii: croaziera cu catamaranul, “intalnire” cu delfinii, safari in Parcul National Casela si excursie la “pamantul in 7 culori” de la Chamarel.

Parcul National Casela (www.caselayemen.mu)  se afla in partea de vest a insulei. Familiile cu copii, dar nu numai, pot petrece aici o zi exceptionala si de neuitat. Noi am facut safari, am mangaiat zebre si caprioare, am admirat pauni care mai de care mai colorati, am hranit pesti, dar cele 2 ore s-au scurs extrem de repede. Cei care au mai mult timp se pot “plimba cu lei” dresati (de fapt, “the lion walking” este principala atractie a parcului), pot admira familliile de animale in “the petting farm”, se pot distra in parcul de aventuri si multe, multe alte activitati. Cei norocosi isi pot face si fotografii cu acestia, pentru pretul corect, evident.

A urmat apoi croaziera cu catamaranul…am mai facut croaziere la viata mea, insa aceasta a fost cu adevarat deosebita. De multe ori, m-am gandit ca fotografiile de pe Google trebuie sa fie trucate, ca nu exista astfel de culori si astfel de peisaje…total gresit! Am gasit aceste peisaje in Mauritius, am facut chiar eu fotografii similare cu cele admirate pe internet si m-am ciupit din cand in cand sa fiu sigura ca nu dorm si totul face parte dintr-un vis!

In aceeasi zi, cazati fiind la hotelul Constance Prince Maurice, am fost invitati de Sales Manger-ul hotelului la cina intr-o locatie deosebita: “the boat restaurant” – un ponton plutitor pe ocean, fructe de mare gatite incredibil, deserturi din fructe exotice, vinuri din Africa de Sud…dureros de romantic atunci cand nu este si persoana iubita acolo.

A doua zi, ne-am “intalnit” cu delfinii! Nu am inotat cu ei, insa i-am admirat in mediul lor natural, i-am urmarit cu aparatele de fotografiat si cu strigate de incantare cand faceau cate-o “tumba” in aer…Nu cred ca fotografiile facute pot exprima incantarea si bucuria noastra, insa a fost cu adevarat o experienta de neuitat.

Urmatoarea excursie a fost la “pamantul cu sapte culori”, acesta fiind rezultatul rocilor vulcanice expuse la intemperii. Am incercat sa identificam culorile si, ca sa fiu sincera, noua ne-au iesit chiar mai mult de 7.  In imediata apropiere se afla Cascada de Chamarel (90m), cea mai mare si impresionanta din Mauritius. Pe drum, am admirat plantatii intregi de guava, de papaya, de ananas si cafea si ne-am oprit sa fotografiem apusul de soare peste Le Morne.

Am avut doar 4 zile…nu am facut scuba diving in apropierea recifului de corali, nu am facut wind surfing (gratuit la marea majoritate a hotelurilor), nu ne-am plimbat cu bicicletele prin lanurile de trestie de zahar, nu am vizita niciunul din frumoasele muzee (Ceai, Fotografie, Sticla etc), nu am fost in pietele traditionale pentru a negocia frumoasele haine colorate (apropos, industria textile esta a treia ca importanta in Mauritius, fiind vestiti in Africa pentru hainele de buna calitate) si multe multe alte activitati…O vacanta de 10 zile este aproape insuficienta pentru a te bucura de toate frumusetile acestei insule Paradis!

Trebuie sa revin in Mauritius…este un loc de unde te intorci fericit pe viata!

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

• (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.