Stiati ca....

Drepturile pasagerilor. Ce drepturi aveti daca a intarziat avionul sau daca zborul a fost anulat

Zborul a fost anulat? Cursa a avut o intarziere destul de mare? Oameni nervosi? Acest lucru s-a intamplat de cateva zile pe aeroporturi, in urma protestelor de la Air France, Tarom si Lufthansa.
Orice pasager care a trecut printr-un astfel de stres trebuie sa stie ca, atunci cand zborurile sunt anulate sau au intarzieri mai mari de 3 ore, au dreptul la plata unor daune sau la rambursarea costului biletului de avion.

Intarzieri prelungite. In acest caz, daca intarzierea este mai mare de 5 ore, aveti dreptul sa solicitati rambursarea costului biletului, dar numai cu conditia renuntarii la calatorie.

Analarea zborului. In astfel de situatii, compania aeriana trebuie sa va ofere posibilitatea alegerii intre rambursarea costului biletului in termen de sapte zile sau redirectionarea spre destinatia finala. De asemenea, trebuie sa vi se ofere bauturi racoritoare, mancare, cazare si transport pana la locul unde veti fi cazati. Compensatiile banesti in cazul anularii sunt cuprinse intre 250 € si 600€, in functie de distant pana la destinatie. Astfel:

  • 250€ pentru toate zborurile de 1500 km sau mai putin;
  • 400€ pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500 km si pentru toate zborurile cuprinse intre 1500 si 3500 km;
  • 600€ pentru toate celelalte zboruri.

Daca compania aeriana va ofera un zbor alternativ, dar care are un orar asemanator, valoarea despagubirii poate sa scada cu 50% din valoarea biletului.
Exista si situatii in care compania aeriana nu datoreaza compensatii pasagerilor. Daca sunteti informati cu cel putin 2 saptamani inainte de plecare ca zborul a fost anulat, nu aveti dreptul sa solicitati despagubiri. Nici daca sunteti informati despre anulare intr-un termen cuprins intre 2 saptamani si 7 zile inainte de ora de plecare prevazuta si vi se ofera o redirectionare.

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

  • (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.