Alin Burcea.

CLUBBINGUL, noua atractie a turismului de incoming din Romania!

Distractia s-a transformat intr-o industrie extrem de profitabila, iar cluburile amplasate pe plajele faimoase din statiunile insorite au devenit atractia principala a turismului de incoming. Am vizitat in aceasta vara mai multe destinatii turistice, printre care si cateva specializate in Clubbing.

Pana de curand, mi se parea un termen poate prea pretios, folosit de anumite persoane doar pentru a parea mai cool, dar suprinzator acum mi-am dat seama ca in spatele acestei distractii continue este o industrie adevarata, care genereaza multe venituri si flux turistic, fiind definitorii pentru anumite zone sau regiuni turistice.

Mykonos, de exemplu, este recunoscuta la nivel international pentru… PETRECERI de neuitat! Nu are nici o alta atractie in afara clubbingului, pe care il face, insa, cu seriozitate! Practic, in Mykonos exista 15 plaje, in jurul carora graviteaza, practic, viata intregii insule. O viata in care oamenii petrec 24 din 24, altfel spus este mai mult decat o vacanta, e un stil de viata!

Pe cateva dintre aceste plaje se afla si seria de faimoase beach-cluburi. Vii aici, stai la plaja, mananci si, la un moment dat, pe la orele dupa-amiezii, vin DJ celebri, care incep sa mixeze muzica intr-un fel atat de special, incat, in doar o jumatate de ora, toata lumea este pe mese si danseaza, danseaza, danseaza pana la rasarit!

Mie, personal, imi este destul de greu sa sesisez diferenta intre modul in care acesti DJ mixeaza si este extrem de interesant sa vezi reactii diferite ale publicului, in functie de DJ-ul preferat! In fapt, DJ-ul este cel care atrage, dar si cel care pleaca de acolo cu cei mai multi bani, sumele vehiculate fiind de nivelul zecilor de mii de euro!

Sunt plaje mai abordabile din punct de vedere financiar, precum PARADISE BEACH si SUPERPARADISE BEACH sau mai scumpe, mai cool, de tipul MOMOS BEACH, unde se bea in general sampanie, cu precadere Veuve.  De altfel o sticla de Cliquot ajunge undeva la 250-300 de euro. Deci, distractie pentru toate portofelele!

Mykonos mai are si avantajul unei oferte hoteliere bogate. Pe langa hotelurile de 5 stele de lux, sunt si hoteluri de 3 sau chiar de 2 stele, cu preturi extrem de rezonabile, care includ pachetele saptamanale,  plus curse charter, gasindu-se si la 500 de euro saptamana si avion inclus.

Tinerii vor sa mearga sa se distreze, accepta fara probleme si hoteluri mai ieftine. Deja este binestiut ca vara aceasta insulele grecesti au fost la mare cautare, iar Mykonosul a fost foarte cerut, la toate categoriile de pret.

Plaje celebre pentru petrecerile organizate sunt si la Saint Tropez, de altfel aici am petrecut 10 zile de vacanta, intr-o vila inchiriata cu niste prieteni. Auzisem de mult de plajele faimoase, de restaurantele celebre de pe aceste plaje, precum NIKKI BEACH, TAHITI BEACH sau CLUB 55.

Ei bine, am fost pe fiecare dintre ele. Toate aceste cluburi se afla pe plaja Pampelone, la 10 km de St Tropez.

Cluburile au parcare, care costa intre 5-10 euro pe zi. Daca vrei sa inchiriezi sezlong si umbrela, te costa intre 25 si …40 de euro de persoana.

La Club 55, de exemplu, ni s-au dat saltele puse direct pe nisip, argumentul fiind ca este mai… chic! Cert e ca metoda prinde, chiar bine de tot, mai ales la vedetele care frecventeaza plaja. Masa a fost speciala, restaurantul amenajat chic si rustic in acelasi timp si, mai ales… supraaglomerat! La final, lumea a inceput sa danseze, cativa se urcasera pe mese… era o atmosfera frumoasa!

La Tahiti Beach, unde exista si un hotel de 3 stele, plaja nu mai este atat de… boema! Sunt sezlonguri mari, frumoase, de culoare portocalie, iar restaurantul este mai putin rustic, insa tot chic, chelnerii extrem de amabili.

Nikki Beach este restaurant… surpriza: romanizat! In ultimii 15 ani, romanii au organizat aici fel de fel de petreceri si am avut surpriza sa vad ca toti chelnerii stiau ce inseamna „spritz” si aveau multi prieteni romani. Sa nu mai spun ca aveau in meniu palinca romaneasca. Evident, nu mai sunt la fel de multi romani ca si inainte de 2009, dar sunt totusi destui.

In ultimii ani, clubul LOFT din Romania organizeaza aici cate un party, pentru iubitorii petrecerilor si chiar vin destul de multi. Anul acesta au fost cateva zeci de romani, care au venit special pentru petrecerea organizata. Vin sa arate ca sunt in forma, ca sunt clubberi adevarati, care isi pot permite sa mearga oriunde!

In St. Tropez sunt si cluburi de noapte, cele mai cunoscute fiind CAVE DU ROI, mai atractiv pentru Seniori, si CLUB VIP, pentru… everybody! Lume multa, aglomerat si scump! Daca vrei masa, te cam obliga sa iei o sticla de sampanie, care costa doar… 600 de euro! Desigur, s-au adaptat si ei publicului si pentru ca astfel de petreceri nu sunt pentru toate buzunarele, mai nou, iti iau datele de pe card la intrare, sa fie siguri ca platesti! Nu prea te duci in aceste 2 cluburi cu mai putin de 1.000 de euro pe pereche, s-ar putea chiar sa nu iti ajunga banii!

M-am gandit, am analizat si le-am comparat cu cluburile de la noi, din Mamaia Nord. Dupa parerea mea, sunt peste cele din Mykonos. Evident, este o parere personala!

Avem plaje frumoase, foarte bine amenajate, care atrag turisti din intreaga lume. Este un singur club, LOFT, care aduce cu cele din St. Tropez, de unde, de altfel, Pepe Berciu s-a si inspirat! Sunt celebre brunchurile de weekend, care incep la ora 14:00 si se termina tarziu, in noapte. Toata lumea danseaza pe mese! Muzica foarte buna si multe evenimente, cu numerosi invitati. Eu am fost de 1Mai, unde invitatii speciali au fost formatia Holograf! Pepe are si experienta cluburilor OFFICE, al caror coproprietar este si al LOFT-ului din Bucuresti.
photo photo

Mai sunt restaurante cool si la noi, amintesc PURO BEACH, BREEZE, CRAZY, dar, mai ales, sunt cluburi de noapte, lounge-cluburi cu piscina, plaja, restaurant ziua si club noaptea.

Vorbim despre deja celebrele LE GAGA, manageriat de nu mai putin binecunoscul Joshua, proprietar si al Clubului Bamboo. LE GAGA are o capacitate de peste 1.000 de persoane si arata senzational, iar muzica se aude excelent! Sa nu mai vorbim despre fete, aici un lucru este cert, romancele sunt printre cele mai frumoase  fete din lume! Si nu o spun eu, ci o spun turistii straini.

FRATELLI este, iarasi, un brand cunoscut! Are „numai” 300 de locuri si ca sa gasesti o masa, trebuie sa faci rezervare cu minim 2 saptamani inainte!

Ma opresc aici cu enumerarea, mai sunt multe cluburi, fiecare cu particularitatea lui, fara a nedreptati pe nimeni. Sunt aici mai multe de spus.

Ma intorc la acest fenomen al turismului de incoming, in primul rind, acest clubbing a ajuns un fenomen social, iar intr-o Romanie in care toata lumea se plange ca nu are bani, in 2 luni de vara este aproape incredibil sa vezi cum 4.000-5.000 de tineri intra si ies din aceste cluburi, scumpe pentru buzunarul oricarui roman.

In al doilea rind, cred ca este o  nisa pe care Romania se poate lansa pentru a aduce turisti.

Atunci cand Radu Mazare a facut aceasta afirmatie, stiind, evident, despre ce este vorba, a fost luat peste picior. Ei bine, are dreptate, avem acest pol de Clubbing in Mamaia Nord, care ar trebui preluat ca atare si prezentat de catre Autoritatea Nationala pentru Turism la Targurile Internationale.

Degeaba incercam sa vindem produse turistice de 250 de euro saptamana, cum vinde Karpaten, pentru ca incasarea este mica. Trebuie sa gasim o nisa pentru care sa putem incasa mai multi bani. Am spus-o de atatea ori si o repet: nu avem nici o sansa sa mergem la Targurile Internationale, ca si pana acum, trebuie sa mergem cu ceva ” SHOCKING”, care sa impresioneze, care sa atraga cu adevarat. Muntii si vaile si plaiurile mioritice, sunt unice pentru noi romanii, insa pentru straini nu au nici o relevanta!

Eu vad un stand al Romaniei cu Clubbing la Mamaia, cu Dracula, poate si cu Delta Dunarii, numai „unicate”, ca sa fie un produs doar al nostru.

Nu in ultimul rind, trebuie sa vedem rezultatul marketing-ului! Cel mai puternic brand, dintre cele de mai sus, este, desigur, St. Tropez. Aici sampania Dom Perignon costa 600 de euro! La Clubul MOMOS, din Mykonos, acelasi Dom Perignon costa 300 de euro, iar la Navodari… 100 de euro! O demonstratie concreta si… simplista, a ceea ce inseamna MARKETINGUL!

Concluzia mea: CLUBBINGUL este sau ar putea sa fie un pol important de atractie pentru turistii straini! Eu pot doar sa scriu, sa sper ca vor fi si acele persoane care sa ia masuri, desi, din pacate… dar haideti sa fim, ca romanii, OPTIMISTI!

Dr. Alin Burcea

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

  • (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.