Idei de vacanta.

Cipru

Am vizitat Cipru spre sfârşitul lunii octombrie, când în Bucureşti începuseră ploile şi temperaturile nu depăşeau 10°C. După un zbor de numai 2 ore am ajuns pe aeroportul din Larnaca, unde mi-am dat seama că multe dintre hainele pe care le-am pus în bagaj îmi vor fi inutile. Erau 30°C. Cu geaca într-o mână şi geanta în cealaltă, m-am îndreptat spre maşina care ne asigura transferul spre hotel. La prima curbă am avut un şoc întrucât şoferul nu dădea semne să treacă pe banda din dreapta şi vizibiliatea era redusă. Citisem că insula a fost colonie britanică timp de aproape un secol, dar în acel moment nu am făcut legătura, aşa că m-am uitat cu îngrijorare spre şofer. Atunci am observat ca acesta stătea pe scaunul din dreapta şi l-am rugat să-mi confirme că circulaţia autoturismelor se face pe banda din stânga. După aproximativ 20 de minute, am ajuns la hotel.

Plaja Konnas

A doua zi am vizitiat capitala ţării, Nicosia. Oraşul este împărţit în două de “Linia Verde” care separă aşa-numita “Republica Turcă a Ciprului de Nord” de restul ţării. Dacă aveţi paşaport puteţi trece şi în partea turcească a insulei. Centrul vechi al oraşului este înconjurat de ziduri datând din perioada ocupării veneţiene. Străduţele înguste, moscheile, cafenelele şi magazinele de suveniruri caracterizează această parte a oraşului. În exteriorul zidurilor s-a dezvoltat partea nouă a capitalei, dominată de clădiri de birouri şi magazine de firmă.

Ne-am întors în Larnaca pentru a vizita oraşul şi zona turistică a acestuia, unde sunt concentrate majoritatea hotelurilor. În oraş nu trebuie să rataţi o plimbare pe faleză, iar cei pasionaţi de shopping trebuie să-şi aloce timp pentru numeroasele magazine de pe străzile paralele cu faleza. Un obiectiv turistic important este Biserica Sfântului Lazăr (sec. IX) care se presupune că a fost ridicată peste mormântul gol al Sfântului. Zona turistică este situată la aproximativ 6 km de centrul oraşului şi este dominată de hoteluri construite în stil bloc, situate pe plaja cu nisip.

Palm Beach (6) Le Meridien (7)

A treia zi a fost alocată părţii estice a insulei, respectiv staţiunilor Protaras şi Agia Napa. Aici sunt cele mai frumoase plaje ale insulei, cu nisip auriu, panta de intrare în apă foarte lină, iar marea are nuanţe de turcoaz. În aceste staţiuni, şezlongurile şi umbreluţele situate pe plajă se plătesc. Agia Napa este cea mai animată staţiune a insulei, fiind recomandată în special tinerilor, care vor găsi cu siguranţă un club sau un pub pe gustul lor. În apropiere se află cel mai mare parc acvatic al insulei.

Plaja Protaras

În următoarea zi am părăsit Larnaca şi ne-am cazat în Limassol, al doilea oraş ca mărime din Cipru, situat în golful Akrotiri din sudul insulei. Una dintre cele mai elegante staţiuni din insulă, Limassol este caracterizată prin prezenţa hotelurilor de cea mai înaltă clasă, aparţinând unor lanţuri de renume ca: Le Meridien, Four Seasons şi Amathus. Principala stradă comercială a oraşului este Anexartisias, situată în apropiere de vechiul port.

Din Limassol se poate ajunge cu uşurinţă în Munţii Trodoos, principalul lanţ montan din Cipru, situat în centrul insulei. Aici vă recomand vizitarea Mănăstirii Kykkos, a bisericii Agios Nikolaos tis Stegis aparţinând Patrimoniului UNESCO ca urmare a calităţii frescelor ce se păstrează din secolele XI, XII si XIV şi servirea prânzului în pitorescul sat Kakopetria.

Ultima zi a fost dedicată localităţii Paphos, situată la aproximativ o oră de mers cu maşina de Limassol. La jumătatea distanţei dintre cele două oraşe se găseşte unul dintre cele mai extinse terenuri de golf cu 18 găuri din insula – Secret Valley Golf Club. Pasionaţii acestui sport se pot caza în resortul Aphrodite Hills dezvoltat de-a lungul terenului de golf. În apropiere ne-am oprit la Stânca Afroditei sau Petra tou Romiou unde conform legendei s-a născut frumoasa zeiţă. Paphosul concurează cu Limassolul la găzduirea celor mai luxoase hoteluri din insulă, dar pierde la capitolul plajă. Aceasta este îngustă şi predominant stâncoasă.

Elysium St Raphael (26)

Câteva concluzii de final: o insulă însorită cu plaje de nisip şi panta lină de intrare în apă (exceptie – Paphos), hoteluri cu servicii de înaltă calitate şi cu centre Spa recunoscute la nivel internaţional, staţiuni animate cu numeroase restaurante, taverne, magazine, distanţe mici între oraşe şi infrastructura excelentă – motive pentru care nu trebuie să rataţi o vacanţă în Cipru.

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

• (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.