Idei de vacanta, Spania.

Vacanta la Oceanul Atlantic!

Mi-am incheiat recent vacanta in Tenerife. Scriu cat imi sunt proaspete impresiile, desi sunt sigura ca nu voi uita curand o vacanta atat de reusita.

Insula Tenerife este situata in Oceanul Atlantic, fiind cea mai mare insula din arhipelagul Canare. Desertul Sahara se afla la aceeasi latitudine, ceea ce face ca uneori nisipul fin sa transforme linia orizontului intr-un nor bizar si lunguiet, care “rasare” din mare.  Clima este ideala si marturisesc ca Tenerife este prima destinatie de plaja in care nu mi-a fost prea cald in miezul zilei, sau prea rece seara. Ca sa fiu mai precisa, termometrul a aratat zilnic 21-28 grade C. Perfect!

O scurta lectie de geografie predata in cele 30 minute, cat  a durat transferul pana la hotel: insula este de origine vulcanica, avand un masiv muntos – Pico del Teide – ce depaseste 3700 m (cel mai inalt punct din insula si din intreaga Spanie), precum si un parc natural in jurul acestuia, inclus in patrimoniul mondial UNESCO.

In cifre rotunjite, 6 milioane de turisti anual versus 1 milion de locuitori cati are insula, ne arata despre ce destinatie de vacanta vorbim. Apa este limpede, fara “vietati” sau alge nesuferite, iar despre valurile oceanului nu stiu sa vorbesc, desi am auzit ca pot fi spectaculoase. In saptamana in care m-am aflat in insula, apa a fost “simply flat”, cum spuneau zecile de familii de turisti englezi, alaturi de care m-am simtit foarte bine.

IMG_1133 Plaja Colon

Ceea ce stiu mai putin turistii este faptul ca insula are doua regiuni climatice foarte diferite: partea de sud (statiunile La Caleta, Costa Adeje, Playa de Las Americas si Los Cristianos, unite intre ele), insorita in permanenta, lipsita de precipitatii si cu mare calma, si partea de nord, unde hotelurile sunt mai ieftine insa ploua de 2-3 ori pe saptamana, este vant, iar nisipul este negru ca taciunele. Evreii au o vorba: “ce e prea ieftin, e prea scump”. Deci..atentie ce cumparati!

Ghidul nostru roman, a carui asistenta a fost inclusa in pret si caruia vreau sa-I multumesc inca o data pentru felul in care ne-a fost alaturi – a avut o sarcina nu tocmai usoara: va amintiti de filmele cu BD, si de celebra replica “nici frumoasa nici urata, nici tanara nici batrana, nici inalta nici scunda, nici asa si nici asa?” Ce anume sa recomanzi unei familii care nu vrea sa rateze nici plaja, nici excursiile?

IMG_1040 Marius, ghidul Paralela 45 in Tenerife

Am ales in final doua excursii: vizita de o zi la Loro Parque si o croaziera la Los Gigantes si Masca (formatiuni spectaculoase, in fapt pereti verticali de sute de metri, rasariti din ocean), excursie in care ne-au insotit balenele – da, ati citit corect!

Parcul Loro este un parc tematic, inaugurat in urma cu aproape 40 de ani, care s-a extins constant, ajungand pana astazi la impresionanta cifra de 40 milioane de vizitatori! Se mandreste cu alegerea sa in anul 2013 de Tripadvisor drept “Parcul Zoo nr 1 din Europa”. Cand veti merge acolo, sa va programati neaparat timpii de vizitare astfel incat sa nu ratati spectacolele cu delfini, cu orci, cu lei de mare si nu in ultimul rand, cu papagalii vorbitori (atractie noua, intitulata “Loro Show”). Preferatii mai au fost pinguinii imperiali, carora li s-au creat conditii de ninsoare permanenta. M-am topit de drag, i-am privit minute in sir de pe platforma rotativa amenajata de jur-imprejurul “casei” lor!

IMG_0975 IMG_1020

Intr-o alta zi am plecat intr-o croaziera cu barca “Shogun”, o ambarcatiune lucrata in Dubai, pe modelul specific, din lemn , cu panze rubinii (cei care au fost in Dubai si au facut un “dhow cruise” stiu despre ce vorbesc). Masa de pranz a fost inclusa, ghidul local de asemenea. Excursia a durat 5 ore, timp in care i-am vazut in mai multe randuri pe urmasii lui Flipper, care faceau salturi in perechi, pe langa nava. Cand ne-am indepartat de coasta, a fost randul balenelor – sunt senzationale, in mediul lor natural!

Revenind la statiuni si la plaja, va recomand sa nu va “zgarciti” la bani. Sunt hoteluri pentru toate bugetele (am vazut si 3 stele modeste si 5 stele de lux, inclusiv Bahia del Duque) dar in cadrul celor de 4 stele, care sunt si cele mai frecvente in insula, sunt…hoteluri si hoteluri. Pentru o diferenta de 200-300 euro/familie, puteti alege un hotel de 4 stele superior (eu am locuit la Jardin Tropical, un hotel cu o arhitectura de influenta maura si cu o vegetatie care l-ar face invidios si pe cel mai priceput gradinar din Monaco, cu servicii impecabile si  mancare mereu proaspata, in fapt un spectacol culinar, care mi-a creat suspine la intoarcere – am decis sa ma cantaresc de-abia peste vreo doua saptamani).

IMG_1100 IMG_1110

Am plecat din insula cu un sentiment placut, al vacantei reusite, iar zecile de comentarii pe care le-am auzit in avionul cu cca 200 de persoane la bord, mi-au intarit convingerea ca nu sunt singura careia cele sapte zile nu i-au fost suficiente pentru a descoperi tot ce are insula de aratat!

Pe curand, Tenerife!

Fax+4-021-312.27.74
E-mail[email protected]
Webwww.paralela45.ro

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

• (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.