Alin Burcea, Am fost acolo, Grecia, Idei de vacanta.

Turismul Grecesc, un Miracol !

Cu totii stim care sunt problemele Greciei, si urmarim cu sufletul la gura. Nu se intampla ceva dramatic, fapt care ne- ar afecta pe toti, si nu putin!
In mod normal, ar fi trebuit ca turismul in Grecia sa scada dramatic, dar… nu a fost asa!
Sa o luam cronologic.
In anul 2009, Grecia nu a simtit foarte mult criza, desi au fost scaderi. Contractele erau incheiate in 2008, o parte din inscrieri erau deja facute, anul turistic a trecut cu bine.
La inceputul anului 2010, in urma unor manifestatii in Atena, au murit 3 persoane. Acela a fost momentul care a declansat o perceptie extrem de negativa la adresa Greciei, ca si destinatie turistica. Grecii nu au inteles acest lucru, in special cei din insule. Am fost sa vad hoteluri in Rhodos si Creta, in mai 2010, si hotelierii de acolo erau .. pe alta lume. Ei considerau ca nu au nici o legatura cu Atena, si ca daca la ei, in insule, e liniste, lumea va intelege acest lucru.
Total gresit! Turismul este vandut de perceptii, si, din pacate, la acel moment, perceptia despre Grecia era foarte negativa.
Am discutat cu hotelierii din Rhodos, si le- am cerut Oferte Speciale pentru luna iunie. Desi aveau circa 50% grad de ocupare, nu intelegeau de ce trebuie sa faca acest lucru. In plus de asta, grecii nu agreeaza, din fudulie, conceptul Early- Booking. Ei dau sau mai bine zis dadeau reduceri pana pe 30.06, apoi, in functie de gradul de umplere, pana la 31.07, samd.
Anul 2010 a fost anul in care Grecii au inteles ce se intampla si au inceput sa isi puna problema ofertelor speciale si a altor forme de atragere a turistilor.
Aceasta, coroborat cu problemele din lumea araba, in special din doua importante destinatii turistice, Egipt si Tunisia, a dus la crestere in anul 2011!
Incredibil!
Grecia, tara cu cele mai mari probleme in criza, a crescut incasarile din turism in 2011, cu 11%, ajungand la 10,5 miliarde euro!
Care sa fie explicatia? Politica comerciala revizuita, tarife bune, destinatie sigura, si, nu in ultimul rand, PUTEREA BRANDULUI !
In 2012, desi se preconiza o scadere a incasarilor de cca 15%, in special de pe piata germana, aceasta a fost de numai 5%, dupa cele mai recente statistici!

Cand va reusi si Romania sa aiba un brand in turism, este prima intrebare care ne vine in minte!
As putea sa va intreb eu pe voi? Nu stiu raspunsul.
Ba da, de fapt il stiu, dar prefer sa nu vi- l spun…

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

  • (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.