Idei de vacanta, Tunisia.

Sidi Bou Said si La Marsa – cand traditionalul intalneste modernul

Despre Sidi bou Said ar fi multe de spus: oras pitoresc inscris in patrimoniul UNESCO, o atractie pentru fiecare turist ce viziteaza Tunisia. Insa inca de la primul pas in acest oras, cuvintele parca dispar, fiind inlocuite de peisaje rupte parca dintr-un orasel grecesc.

DSC04539 DSC04541

Casute traditionale, cafenele imbietoare cu parfumuri orientale, buticuri ce te indeamna sa-ti cheltui toti banii din portofel. Toate pictate in alb si albastru. O idee interesanta – localnicii din acest oras sunt obligati sa isi vopseasca locuintele doar in cele doua culori, pentru a pastra traditia veche de cativa ani buni.

O prima oprire am facut-o la Dar El Annabi (Casa Annabi), construita la sfarsitul secolului al 18-lea, unde cu numai 3 DT (6 RON) am intrat in intimitatea unei case traditionale, cu arhitectura islamica. Aici poti admira, de asemenea,  scene importante din viata unei familii arabe – nunta, ceremonia, precum si obiecte traditionale folosite la astfel de evenimente. La sfarsit, te poti relaxa in gradina, band un ceai arabesc (inclus in pret).

DSC04479 DSC04468

Dupa aproximativ o ora de visare in acel spatiu feeric, ne-am gandit ca ar fi timpul sa mergem sa descoperim orasul. Aici, fiecare piatra, fiecare treapta pe care calci respira traditie. Eram ca un japonez cu o camera cu baterie full in acel moment. Voiam sa imortalizez fiecare coltisor in toate unghiurile posibile.

Am ajuns la Café des Nattes – a doua cea mai cunoscuta cafenea din Sidi Bou Said. Am intrat pentru o narghilea si un ceai. Aici, atmosfera e “ca acasa”. Intri, te descalti, te cufunzi in niste perne imense si pierzi notiunea timpului. Asa cum am facut si eu, de altfel..

DSC04494 DSC04516

Fiind genul de persoana care lasa ce e mai bun pentru un final pe care sa-l tii minte, am plecat in cautarea principalei atractii din aceasta zona: faimoasa Café des Délices. Cu o panorama spre port ce-ti taie respiratia, aceasta cafenea apartine unei familii simple, dar cu mult bun gust. Locatia este perfecta si oriunde te-ai uita vei putea admira peisaje parca rupte din vederi turistice. Preturile sunt intr-adevar mai ridicate, insa fiecare dinar cheltuit merita!

DSC04517 DSC04522

Daca vei avea vreodata ocazia sa vizitezi capitala, o zi in Sidi Bou Said e obligatorie. E doar la 18 km departare, iar o calatorie cu trenul costa aprox. 5 RON.

Cu riscul de a ma repeta, cuvintele sunt de prisos. Ramane doar speranta ca imaginile vor spune mult mai mult decat am reusit sa spun eu in cuvinte.

***

Urmatoarea oprire a fost La Marsa. Am plecat cu taxiul din Sidi Bou Said (calatoria cu taxiul in Tunisia este avantajoasa; aproape oricine poate folosi acest mijloc de transport, fiind extrem de ieftin si rapid). Doi kilometri mai tarziu si mai saraci cu 4 RON, peisajul s-a schimbat.

DSC04563 DSC04569

Casutele alb-albastre au fost inlocuite de case moderne, stradutele inguste de faleze largi, cafenelele traditionale de cele moderne.

In La Marsa nu am avut prea mult timp la dispozitie. Daca sunteti pe fuga, mergeti direct in Le Zephyr. In interiorul acestui centru comercial in forma de barca, la etajul al treilea se afla Cafeneaua Le Zephyr, unde vei putea admira o panorama superba si savura o cafea in compania maestrului Buddha J

A fost un weekend obositor, insa a meritat pe deplin. Tunisia are frumusetile sale, o diversitate impresionanta si atractii ce te fac mai bogat, spiritual vorbind.

Pana data viitoare, o zi cu soare (in suflet, caci pe cer mai rar)!

poza  Alina Simindrescu
Aventurile unei romance in Tunisia

Lasa un comentariu Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

• (will not be published)
  • Va rugam introduceti un rezultat in cifre.