LiveZilla Live Help

Circuite Franta, Europa

 
 

Despre Franta

Paris este capitala Frantei, parte din regiunea Ile-de-France. Orasul este traversat de fluviul Sena, care imparte orasul in doua parti - Malul Drept, in partea de nord a Parisului, si Malul Stang, in partea de sud.

Orasul propriu-zis are o populatie de 2.167.600 (2007) de locuitori, dar zona metropolitana insumeaza peste 12 milioane de locuitori.

Nucleul istoric al Parisului este Ile de la Cite, o insula mica locuita in antichitate de tribul pariziilor (parisii in Latina) care intemeiasera in zona un mic sat de pescari. Astazi cea mai mare parte din insula este ocupata de impresionantul Palais de Justice si de catedrala Notre-Dame de Paris. Insula este conectata cu sora sa mai mica, Ile Saint-Louis, care este ocupata de case construite in secolul XVII si XVIII. Caracteristicile majore ale Parisului sunt cheiurile strajuite de copaci de-a lungul Senei - in special pe malul stang cu vanzatorii ambulanti de carti, podurile istorice care traverseaza Sena, celebrele bulevarde precum Champs-Elysees precum si numeroase alte cladiri si monumente celebre, dintre care multe sunt inscrise in Patrimoniul Umanitatii stabilit de UNESCO.

Parisul a fost ocupat de un trib galic pana cand au ajuns aici romanii in 52 i.Hr.. Invadatorii se refereau la ocupantii anteriori ai orasului ca parisii, insa au numit orasul Lutetia, care inseamna "loc mlastinos". Aproximativ cincizeci de ani mai tarziu orasul s-a intins si pe malul stang al Senei, in actualul cartier latin, si a fost redenumit "Paris".

Ocupatia romana s-a incheiat in 508, cand Clovis I a facut orasul capitala dinastiei Meroviengienilor a francilor. Invaziile vikingilor din secolul IX au obligat parizienii sa construiasca o fortareata pe Ile de la Cite. In cursul uneia dintre invazii, Parisul a fost cucerit de catre vikingi, probabil sub Ragnar Lodbrok, care a primit o recompensa uriasa pentru a pleca pe 27 martie 845. Slabiciunea ultimilor regi Carolingieni a dus la cresterea puterii contilor Parisului. Odo, Conte de Paris a fost ales ca rege al Frantei de catre lorzii feudali, in timp ce Carol al III-lea avea pretentii la tron. Pana la urma, in 987, Hugo Capet, conte de Paris, a fost ales de lorzii feudali dupa moartea ultimului urmas Carolingian.

In cursul secolului XI orasul s-a intins pe malul drept. Secolele XII si XIII, care includ domnia lui Filip al II-lea Augustus (1180-1223), sunt notabile pentru cresterea orasului. Drumurile principale au fost pavate, primul Luvru a fost construit ca fortareata si mai multe biserici, inclusiv catedrala Notre-Dame, au fost construite sau incepute. Mai multe scoli de pe malul stang au fost unite in cadrul Sorbonei, care numara pe Albertus Magnus si Sf. Thomas Aquinas printre primii profesori. In Evul Mediu Parisul a prosperat ca centru intelectual si comercial, cu o intrerupere temporara cand a lovit ciuma in secolul XIV. Sub domnia regelui Louis al XIV-lea, regele Soare, de la 1643 la 1715, resedinta regala s-a mutat la Versailles.

Revolutia franceza a inceput cu luarea cu asalt a Bastiliei pe 14 iulie 1789. Multe dintre conflictele din anii urmatori au avut loc intre Paris si zonele rurale ale Frantei.

In 1870 razboiul franco-prusac s-a incheiat cu un asediu al Parisului si a Comunei Parisului, care s-a predat in 1871 dupa o iarna de foamete. Turnul Eiffel, cel mai cunoscut simbol al Parisului, a fost construit in 1889 intr-o perioada de prosperitate cunoscuta ca La Belle Epoque.

Parisul este deservit de doua aeroporturi: Orly, la sud de Paris, si Charles de Gaulle, la nord de Paris, situat in localitatea Roissy-en-France, unite de linia C a retelei RER.

Parisul este dotat cu o retea densa de metrou, numit Metro. De asemenea, orasul este strabatut de RER (Reteaua Expresa Regionala), ce face legatura intre diferitele departamente din jur. In plus exista o retea de cai ferate: din cele 6 gari pariziene pleaca zilnic trenuri pentru navetisti, trenuri nationale si TGV-uri (Train a Grande Vitesse) (numit Thalys sau Eurostar pentru Belgia, Olanda, Germania, respectiv Marea Britanie).

Orasul este si nodul principal al retelei de autostrazi si este inconjurat de o sosea larga circulara numita Boulevard Peripherique. Intrarile si iesirile de pe Peripherique sunt numite "Portes" (porti), fiindca acestea corespund cu portile orasului. Majoritatea acestor porti au parcari unde neriveranii sunt sfatuiti sa-si lase masinile. Traficul parizian este renumit pentru incetineala si pentru pericolul pentru integritatea caroseriei. Primaria a luat masuri pentru fluidizarea traficului in comun (autobuze, taxi-uri), creand culoare speciale pentru acestea.

Parisul este un oras fascinant, intesat de numeroase monumente istorice si muzee in care puteti admira cele mai importante capodopere din intreaga lume.

Este de neconceput un itinerariu turistic in Paris fara vizitarea Turnului Eiffel. Acest simbol al Parisului poate fi vazut din aproape orice punct al orasului. Monumentul isi trage numele de la proiectantul sau Gustave Eiffel si este cea mai inalta cladire din Paris si a cincea ca inaltime din Franta. Peste 200 de milioane de oameni au vizitat turnul de la inaugurarea sa, din 1889,  astfel devenind cel mai vizitat monument din lume. Impreuna cu antena sa de 24 de metri, structura masoara 325 de metri inaltime. Cand constructia sa a fost incheiata, a fost declarata cea mai inalta cladire din lume, titlu care i-a apartinut pana in 1930 cand a fost contruita Chrysler Building din New York.

Daca vizitati turnul, trebuie sa asteptati la rand pentru unul din cele doua lifturi care urca pana in varf. La primul etaj puteti vedea lucruri legate de istoria Turnului Eiffel sau puteti lua masa la restaurantul Altitude 95. Ambele niveluri au magazine cu suveniruri sau Internet cafe-uri. In varf puteti admira orasul si exista tot felul de ghiduri care va spun ce vedeti.

Catedrala Notre Dame este considerata cea mai celebra din lume. Capodopera gotica este localizata in Île de la Cité, o mica insula in inima orasului.

Constructia sa a fost anevoioasa, desfasurandu-se intre anii 1163 - 1345. Rezultatul este o cladire coplesitoare avand 128 de metri lungime si turnuri de 69 de metri inaltime. Clopotnita, care atinge 90 de metri, a fost adaugata in secolul al 19-lea de Viollet-le-Duc. In fata catedralei, se afla “kilometrul 0” al Parisului.

Muzeul Luvru este cel mai vizitat muzeu de arta din lume, un monument plin de incarcatura istorica si un muzeu national al Frantei. In cadrul muzeului sunt expuse aproximativ 380 000 de obiecte si opere de arta din mileniul 6 I.Ch. si pana in secolul al XIX-lea D.Ch, multe dintre ele cu o valoare inestimabila. Muzeul este gazduit de acestei fortarete inca mai pot fi vazute si in zilele noastre. Cladirea a continuat sa fie extinsa de multe ori de-a lungul secolelor pana a ajuns la forma actuala a Palatului Louvre. In anul 1674 resedinta regilor Frantei a fost mutata la Palatul Versailles si astfel Palatul Louvre a ramas principalul loc in care colectiile regale de arta au fost expuse.  Muzeul a fost inaugurat in data de 10 August 1793, prezentandu-se o colectie de 537 de picturi, marea majoritate fiind opere confiscate de la biserica si de la monarhia franceza.

Basilica Sacre Coeur este o basilica romano-catolica,  inchinata inimii sacre a lui Iisus. Cladirea se afla in cel mai inalt punct din oras. In interiorul basilicii se pastreaza unul dintre cele mai mari mozaicuri din lume care-l infatiseaza pe Iisus cu bratele intinse. Clopotul este unul dintre cele mai grele din lume si cantareste peste 19 tone. Din varful domului privelistea panoramica este superba si acopera peste 30 de kilometri.

In 1670, Ludovic al 14-lea, a dat ordin sa se construiasca Domul Invalizilor, un spital militar capabil sa trateze soldatii francezi raniti in razboaiele din Europa. Domul adaposteste mormantul lui Napoleon (realizat din porfir finlandez rosu avand o baza din granit verde), mormintele membrilor familiei lui Napoleon si a multor eroi militari francezi, precum si Muzeul Armelor (cel mai mare muzeu militar din lume), Biserica Domului si Muzeul planoreliefurilor.

Place de la Concorde este cea mai mare piata publica din Paris si separa gradinile Tuileries de Bulevardul Champs-Elysees. Constructia pietei ce are forma unui octogon a inceput in anul 1754 si a fost terminata in 1763.In fiecare colt al octagonului ce formeaza piata sunt statui reprezentand orasele franceze: Lille, Strasbourg, Lyon, Marseille, Bordeaux, Nantes, Brest si Rouen.

Obeliscul Luxor, din centrul pietei, este un monolit din granit roz a fost daruit Frantei in anul 1829 de viceregele Egiptului si a inlocuit ghilotina din Place de la Concorde. Edificiul, care candva marca intrarea in templul Amon are peste 3300 de ani vechime si este decorat cu hieroglife reprezentand puterea faraonilor Ramses al II-lea si al III-lea. Obeliscul ce a fost adus in anul 1833 cantareste 230 de tone si are 22.83 de metri.

Muzeul d’Orsay este amenajat intr-o fosta gara, Gara d’Orsay, construita la timp pentru Expozitia Universala din anul 1900. Gara a fost punctul final al cailor ferate din sud-vestul Frantei pana in anul 1939, cand peroanele sale au devenit prea mici pentru noile trenuri ce intrasera in circulatie. Lucrarile de reamenajare au durat intre 1977-1986 si au presupus construirea a peste 20000 de metri patrati noi pe patru etaje. Muzeul d’Orsay ofera spre vizionare multe picturi, sculpturi, mobila si fotografii dar este probabil cel mai mult cunoscut pentru colectia sa deosebita de capodopere impresioniste ale unor pictori cum ar fi Cezanne, Monet si Renoir.

Opera Garnier a fost construita intre anii 1862 si 1875, arhitectul sau fiind Charles Garnier. Opera are 11000 de metri patrati si o scena pe care pot incapea 450 de artisti. Auditoriul detine jumatate din spatiul total avand 2200 de locuri. Interiorul este decorat cu catifea, frunze aurite, nimfe si ingeri.

Conciergerie si Sfanta Capela includ ramasitele celui mai vechi palat regal francez (Palatul Orasului), care a fost transformat intr-o inchisoare in sec al XIV-lea. Locul a fost ales de Filip cel Frumos la inceputul secolului al XIV-lea pentru a construi un palat care sa simbolizeze puterea sa, descris la vremea aceea ca fiind unul din cele mai impresionante palate ale Evului Mediu.

Pont Neuf ( lb. franceza - Podul Nou ), paradoxal, este cel mai vechi si de asemenea cel mai cunoscut pod din Paris. Inaugurat in 1607, cu o lungime de 232 metri si o latime de 22 de metri era un pod modern cu o multime de inovatii: primul pod din Paris care era pavat si se construise case pe el.

Gradinile Luxembourg reprezinta cel mai popular parc din Paris. Se afla in apropiere de Universitatea Sorbona. Parcul de 22 de hectare, a fost gandit intr-un stil pur frantuzesc, in secolul al 19-lea fiind deschis publicului. Jardin du Luxembourg cuprinde un iaz octogonal si doua fantani remarcabile. Cea mai cunoscuta este Fontaine de Medicis, o fantana in stil baroc construita in anul 1624, situata la capatul unui mic lac, in partea de nord est a parcului. In partea sudica se gaseste fantana numita Fontaine de l'Observatoire construita in 1873. Fantana include statuia unui glob pamantesc sustinut de patru femei, fiecare reprezentand un continent. Pentru a mentine simetria, Oceania a fost omisa.

 Pentru vizitatorii insetati de cultura si arta recomandam: Centrul Pompidou, Muzeul Rodin, Muzeul National Picasso, Muzeul Eugene Delacroix, Muzeul Orangerie.



Continent

Tara

Plecare din

Plecare in luna

Transport

 

Itinerariu: Paris
Companie transport: Air France
395
  • Durata: 6 zile
  • Plecari: 13 august, 7 septembrie
  • Transport: Avion
Itinerariu: Paris
Companie transport: Tarom
435
  • Durata: 6 zile
  • Plecari: 28 decembrie
  • Transport: Avion
 

Agentiile Paralela 45 le puteti gasi in urmatoarele orase